Upcoming Performances/projects

De Wolf Van Gubbio – Rijkevorsel 26 maart 2022

De wolf weerspiegelt bevreesde blikken. Zijn grimmige schijn-heiligheid werpt een schaduw over de stad. Wanneer de nacht valt, staat de held op. Gewapend met wonden betreedt hij het heiligdom van het beestenrijk.   

Deze performance is een dansante vertelling van de legende over Franciscus van Assisi en de Wolf van Gubbio. Het verhaal gaat over de mythische ontmoeting tussen de twee hoofdrolspelers en over de transformatie van angst naar liefde. De performance speelt in op de eigenheid van mythologische vertellingen en het weefgetouw van archetypische beeldtaal en onderzoekt hoe innerlijke bewegingen kunnen worden vormgeven en gedeeld met een publiek. 

More info about this project, click here

De Wolf van Gubbio (selection of acts) – BAC Atelier Leuven 30 maart 2022

Ter gelegenheid van de open ateliers van KU Leuvens BAC Atelier, brengen we 3 acts, 3 hoofdstukken, uit onze dansante vertelling “De wolf van Gubbio”. Deze fragmenten worden geïsoleerd en gepresenteerd als danssolo’s van ongeveer 10 minuten. Kan de taal van de dans voldoen aan de vereisten van een narratieve cultuur? Welke vormelijke en inhoudelijke ingrepen moet dans ondergaan opdat hij een balans kan behouden tussen mimesis en abstractie, taal en mystieke ervaring? 

To consult the full program, click here

Opus Corporis: a liturgical body work project – allerheiligenkirche Frankfurt 29th of May 2022 (premiere)

Eucharist = Performance. We explore the implications of this equation with special attention to the notion of “participation”, a popular term in both performance art and religious ritual.  Respecting the eucharistic form, we implement theatrical and choreographic interventions to explore the audience response and improve the performative and sacramental value of the event. 

The premise of this performance is the radical equation between the Eucharist and performance art. On two Sunday celebrations and two evening performances, we want to explore the implications of this equation with special attention to the notion of “participation”, a term that rose in popularity in both liturgical and artistic discourse over the past decades. Respecting the eucharistic form and its procedures, we will implement theatrical and choreographic interventions in collaboration with the church community and the celebrating priest to study the audience response and improve the performative and sacramental value of the event. 

This project will result in 4 performances and a research project focusing on the state of the art of liturgical dance, its new perspectives and the documentation of the liturgical experiment performed in this project. 

More info about the project, click here